Grumpy Cat #1 – Recenzia

Určite so mnou budete súhlasiť, keď poviem, že každý fanúšik superhrdinských komiksov dôjde do momentu, keď si jednoducho musí dať pokoj od superhrdinov a siahnuť po inom žánri. Presne toto bol aj môj prípad. Začal som sa obzerať po komikse, ktorý by nezahŕňal maskovaných pomstiteľov, záchranu sveta či superschopnosti. Narazil som na komiksovú sériu Grumpy Cat! Existencia tejto série ma veľmi prekvapila. Zbožňujem meme obrázky  tejto náladovej mačky, tak som sa rozhodol, dať jej šancu.

Na začiatok treba upozorniť, že dej nesleduje jeden príbeh, ale štyri krátke príbehy. Za každým príbehom stojí iný scenárista a iný ilustrátor. Čo sa týka ilustrácie, tak až na druhý príbeh sa mi kresby neskutočne páčili. Aj keď treba podotknúť, že ide o subjektívny názor a nie vždy každá kresba ulahodí všetkým. Preto čo sa týka ilustrácie, by som to tu ukončil a prešiel k príbehu samotnému.

Ako som spomínal, štyri krátke príbehy. Prejdime teda k prvému, ten opisu…jaj, skoro by som zabudol! Komiks síce nesie názov Grumpy Cat, ale počas všetkých príbehov, mu sekunduje jeho verný a pomerne naivný kamarát Pokey. Áno, hádate správne, je to tiež mačka. Grumpy Cat je zloprajný negativista a Pokey je naopak obrovský dobrák s veľkým srdcom. Práve jeho kamarát Pokey objaví v prvom príbehu mapu k pokladu. Viete si teda predstaviť, čo sa začne diať. Vyjednávanie o tom, či sa Grumpy Cat vôbec pohne z miesta. Typické! Odmietavé postoje k hrdinskej výprave, či následne spochybňovanie zmyslu výpravy. Nakoniec celkom prekvapivé rozuzlenie, ktoré sa však v prípade pováh hlavných protagonistov, dalo očakávať.

V druhom príbehu sa objaví nová „postava„. Pes! Prezradím vám, že psi v tomto svete nie sú zmýšľajúci a inteligentní tvorovia. Proste psi. Grumpy Cat to samozrejme využíva podobne ako aj naivitu jeho verného sekundanta Pokeyho. Príbeh sleduje riešenie pre človeka banálnej veci. Plne sa tu ukazuje zákernosť a manipulatívnosť Grumpy Cat.

Dostávame sa k tretiemu príbehu, ktorý je najlepší a zo všetkých štyroch najdlhší. Príbeh začína úplne bežne, Grumpy Cat a Pokey pozerajú film Batman V. Superman: Dawn of Justice, keď zrazu…počkaj, čo? Na začiatku som spomínal dôvod, prečo som siahol po inom žánri. Na moje prekvapenie som žánru superhdinov vôbec neušiel. Pokey sa po zhliadnutí filmu Batman V. Superman (dôkaz nájdete dole v galérii) rozhodol, že sa stane strážcom spravodlivosti. Autor tohto príbehu si zobral na paškál superhrdinské príbehy. Nasleduje zosmiešňovanie priorít či dôvodov, prečo byť hrdina. Superschopnosti, kostým, tajná identita a nakoniec samotné páchanie dobrých skutkov! Bolo tam všetko! Neskutočne ma bavilo pozerať sa na otázku hrdinstva očami Grumpy Cat. Mimochodom, veľmi ma pobavilo pomenovanie Super-Pokey and Grumpy Cat: Paws of Justice!

Nech ste akýkoľvek fanúšik superhrdinských komiksov, musíte uznať, že niektoré príbehy sú jednoducho pritiahnuté za vlasy. V prípade, že patríte medzi inteligentných jedincov, sa vás toto jemné zosmiešňovanie žánru nijako nedotkne. Posledný príbeh má len jednu stranu a veľmi krátko opisuje návštevu Comic-Conu. Pokey je nadšený a Grumpy Cat je, no….však si to už viete predstaviť.

Zaujal ťa tento článok? Staň sa fanúšikom našej facebookovej stránky a buď pravidelne informovaný o všetkých novinkách!

IntrOvert

"Keď dáš snom priestor, svet sa stane viac farebným."