Májová hra mesiaca – Pillars of Eternity II: Deadfire

Vítam vás pri májovej Hre mesiaca. Tentoraz sa porozprávame o Pillars of Eternity 2. História tejto hernej série je pomerne zaujímavá. V čase, keď Kickstarter ešte zďaleka nebol taký používaný ako teraz a keď tie sumy nebývali až také vysoké, sa na tejto stránke predstavil Obsidian Entertainment so svojím Project Eternity. Obsidian bola v tej dobe firma známa svojimi RPG hrami, ktoré ale robili väčšinou na kontrakt. Star Wars, Neverwinter Nights a Fallout boli všetko značky, ku ktorým toto štúdio prispelo. Ich jediná pôvodná hra, Alpha Protocol, bohužiaľ nebola úspešná, pretože nemali dostatok financií a času, aby ju poriadne dokončili. Bola teda zabugovaná a mala problémy s výkonom na rozličnom hardvéri. V tých časoch mali aj pomerne značné finančné problémy. Mali totiž na konte príliš veľa projektov, ktoré nakoniec neuzreli svetlo sveta.

Toto, samozrejme, veteránom herného priemyslu, ľuďom, ktorí kedysi pracovali na hrách ako Fallout 2, Planescape: Torment či Icewind Dale nestačilo. Preto sa rozhodli ísť so svojím ďalším projektom práve na Kickstarter. A to v žánri, ktorý bol vtedy považovaný za viac-menej mŕtvy. Klasické, izometrické CRPG v štýle Baldur’s Gate síce momentálne prežíva svoju renesanciu, ale do veľmi veľkej miery sa o to pričinili práve Obsidiani so svojím Project Eternity (takisto ako Larian s Divinity: Original Sin či inXile s Wasteland 2). To ale predbieham. Momentálne sme na Kickstarteri, s hrou mŕtveho žánra. Obsidian žiadal 1,1 milióna dolárov. Nikto ale nečakal (a to hlavne spomedzi investorov a veľkých vydavateľov), že hlad hráčov po podobnom titule bude po rokoch sucha taký veľký, že Obsidianu sa podarí vyzbierať úctyhodné 4 milióny dolárov. Vtedy to znamenalo najväčší videoherný Kickstarter vôbec a doteraz to s prehľadom stačí na Top 5.

A tak 26. marca 2015 vychádza hra Pillars of Eternity pre Windows, MacOS X a Linux. Úspech sa, pomerne očakávane, dostavil, a to tak komerčný, ako aj kritický. Na OpenCritic momentálne pri prvom diele svieti číslo 89, čo je na pomerne hardcore, PC only RPG skutočne dobré skóre. Vzhľadom na úspech hry sa pokračovalo s prácou na ďalšom obsahu – prvé Pillars dostali dva datadisky a aj port na PS4/Xbox One. No a započali prípravné práce na pokračovaní. Pri ňom sa takisto použil crowdfunding, ale tentoraz na platforme fig. Dokázali vyzbierať ešte viac ako pri prvom diele – takmer 4,5 milióna dolárov.

Pillars of Eternity 2, s podtitulom Deadfire, vyšlo 8. mája 2018 na PC (konzolové verzie sú ohlásené na koniec roka) a podľa OpenCritic má rovnaké priemerné skóre ako jeho predchodca. Z hľadiska gameplayu sa Obsidianu podarilo vylepšiť mechaniky a opraviť väčšinu známych chýb. Bohužiaľ, druhý diel nemá až taký silný príbeh (a dialógy) ako jednotka. Pri príbehu sa pristavím, len aby som povedal, že ide takmer o priame pokračovanie, pričom hráte za rovnakého hlavného hrdinu a objavia sa aj niektorí obľúbení spoločníci. Recenzie si môžete prečítať klasicky na všetkých herných weboch, v tomto prípade by som sa ale spoliehal skôr na weby zamerané špecificky na RPG, ako napríklad RPGSite alebo Hardcore Gamer. Bohužiaľ, moje obľúbené RPG weby, RPGFan a RPGamer ešte recenzie nemajú. Pokiaľ máte radšej video, AngryCentaurGaming štandardne robí najlepšie videorecenzie na YouTube. Ak neviete po anglicky, všetky klasické CZ/SK weby majú recenzie nahodené, takže vyberajte podľa chuti. Upozorním ešte, že väčšina recenzií obsahuje spoilery z konca Pillars 1, takže čítajte/pozerajte len na vlastné riziko.

Pozreli sme sa na históriu série a následne som vás prelinkoval na všetky dôležité informácie, ktoré by vám mohli pomôcť pri rozhodovaní, či si túto hru zahrať. Poďme ešte na alternatívy. Viem, že hry ako PoE majú pomerne špecifické publikum, a teda určite nezaujmú každého hráča. Pre nich tu mám pripravené dve iné chuťovky.

Ako prvá je ďalšia exkluzivita pre konzolu PS4, Detroit: Become Human od Quantic Dream, tvorcov vecí ako Heavy Rain a Beyond: Two Souls. Pokiaľ poznáte tvorbu Quantic Dream, určite je vám jasné, o čo ide. Pri ich hrách sa často diskutuje o tom, kde končí hranica hry a začína interaktívny film. Mne je to osobne pomerne jedno, nazývajte si to, ako chcete, hlavná vec je, že ma stále baví sledovať, akými mnohými spôsobmi môžem príbeh ovplyvniť vďaka svojim rozhodnutiam. Pokiaľ máte takéto hry radi, som si istý, že Detroit za vyskúšanie stojí.

Druhou alternatívou bude Dark Souls Remastered, hra, ktorá asi nepotrebuje žiadne predstavovanie. Remastrovaná verzia prvého Dark Souls nemení nič zásadné, iba vylepšuje grafiku a opravuje niektoré chyby z pôvodnej verzie. Pre nováčikov, ktorí by si Dark Souls chceli vyskúšať, ide o ideálny vstup. Len nezabúdajte, pokiaľ sa k tomuto kroku odhodláte, obrazovku „You Died“ budete vídať asi častejšie, než ste zvyknutí v iných sériách. Pocit satisfakcie po zabití bossa za to ale stojí.

Dostali sme sa teda na koniec ďalšieho článku o hre mesiaca. Budúci mesiac momentálne nevyzerá úplne úžasne (letné mesiace bývajú väčšinou slabšie na AAA hry), ale niekoľko favoritov sa predsa len nájde. Uvidíme, ako sa im bude dariť. Vidíme sa!

Zaujal ťa tento článok? Staň sa fanúšikom našej facebookovej stránky a buď pravidelne informovaný o všetkých novinkách! A ak chceš nahliadnuť do zákulisia, sleduj nás na Instagrame.

Tayshren

Kallor shrugged. ' I have walked this land when the T'lan Imass were but children. I have commanded armies a hundred thousand strong. I have spread the fire of my wrath across entire continents, and sat alone upon tall thrones. Do you grasp the meaning of this?' 'Yes,' said Caladan Brood. 'You never learn.'

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Solve : *
2 + 17 =