Predator: Life and Death #1- recenzia

Mal to byť bežný výsadok, spočívajúci v skontrolovaní situácie a overení, či sa na planéte nedeje niečo proti záujmom korporácie. Avšak planéta patrí niekomu inému.

Fanúšikovia filmového Predátora aktuálne číhajú na každú novinku, ktorá sa týka pomaly sa rozbiehajúcich prác na ďalšom pokračovaní. Fanúšikovia komiksovej verzie vesmírneho lovca sú však vo výhode, keďže Predátor vo vydavateľstve Dark Horse Comics dostáva priestor relatívne často. V tomto prípade rozbieha Predator: Life and Death väčší event, ktorý obsiahne aj značky „Aliens“ a „Prometheus“, na ktoré má Dark Horse Comics práva.

Planéta Tartarus bola určená na premenu na obývateľnú a ďalším krokom má byť jej kolonizácia. Veľká korporácia, ktorá si chce ochrániť svoje investície, sa rozhodne skontrolovať, či sa na planéte nedeje nejaká aktivita, ktorá by ohrozila jej záujmy. Predsa len, rôznych spoločností, ktoré by sa v tomto zákutí vesmíru radi realizovali je veľa. Vojenská jednotka sa tak pripravuje na výsadok a na následný prieskum planéty. Mala by to byť rutina, ale samozrejme, také jednoduché to nebude.

Som veľký fanúšik Predátora, ale aj Votrelcov na filmovom plátne. Neviem, kedy naposledy sa mi zdalo, že som cítil tak veľké dejavu pri čítaní komiksu. Úvod je totiž veľmi podobný s úvodom Aliens, kde sa prestala hlásiť jedna z kolónií a banda mariňákov to išla skontrolovať. Samozrejme, nejde o niečo, čo by sa dalo nazvať nejakým doslovným prepisom, skôr ide o pocit. Klábosenie o tom, aká rutina to bude, predstavovanie vojenskej jednotky, hecovanie jej členov a následne profesionálny výsadok. Po výsadku sa ocitáme v džungli planéty Tartarus a tam sa to začína veľmi podobať na prvého filmového Predátora. Džungľa, prvé náznaky toho, že to nebude selanka, výstraha a následné prvé útoky. Nič exaktné, ale ten pocit tu opäť je. Netvrdím, že je to v oboch prípadoch nejaká neskutočná chyba, alebo že ma to nejakým spôsobom otravovalo, ale na druhú stranu, existuje kopa príbehov, či už z univerza Predárov alebo Votrelcov, ktoré majú podobnú štruktúru. Zväčša potom ide o priemerné príbehy, kde ide iba o samoúčelnú akciu. Zápletka založená na myšlienke – „poďme to omrknúť, či sa tam náhodou niečo nedeje“ – nie je totiž dostatočne zaujímavá.

Každý čitateľ je samozrejme najviac zvedavý na Predátorov. Tí sa tu samozrejme vyskytnú, ale až v závere, čo sa dalo vcelku očakávať. A samozrejme, po ich príchode komiks končí. Hodnotiť ich nejako hlbšie je problém, keďže voľačo predviedli, ale opäť to nebolo nič výnimočné, v rovine originality, a ani ich vizuál nebol nejako extrémne zaujímavý. Taký šedý priemer.

Scenár, o ktorý sa postaral Dan Abnett, je ako už z predošlých riadkov vyplýva, jedno veľké klišé. Postáv sa tu premelie toľko, že o nejakých sympatiách a vzťahoch sa nedá vôbec hovoriť.

Kresba je atribút, ktorý aj klišé vie pozdvihnúť na vyššiu úroveň, ale toto nie je ten prípad. Brian Thies veľmi pekne zvládol exteriéry, páčil sa mi ako bol nakreslený výsadok, ale inak je to slabota. Mimika je niekedy nakreslená veľmi divne a občas ma zarážali aj hlavy niektorých postáv svojim divným tvarom. Záverečnú akciu Thies vcelku zvládol, ale inak ma kresba nedokázala strhnúť. Nejako som si vďaka nej neuvedomoval, že sa postavy hýbu v tempe a niečo sa na stránkach deje. Ale, ako som už spomínal, statické exteriéry a náhľady na veľkú plochu vyzerajú skvele, no to nie je to, na čom by mal akčný komiks stáť.

Predator: Life and Death bude mať celkovo štyri čísla, a je otázne, ako sa bude ďalej vyvíjať. Ak to totiž bude pokračovať v nastolenom kurze, pôjde len o bezduchú naháňačku po džugli. Priestor na prekvapenie tu stále je a ja dúfam, že nejaký originálny moment ešte príde. Pomôcť mu samozrejme môže aj event ako celok, ale je otázne, či sa budú mať fanúšikovia chuť púšťať do niečoho s takto mdlým úvodom.

Zaujal ťa tento článok? Staň sa fanúšikom našej facebookovej stránky a buď pravidelne informovaný o všetkých novinkách!

Drackula

Beneath this mask there is more than flesh. Beneath this mask there is an idea, Mr. Creedy, and ideas are bulletproof. (V for Vendetta)