The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 – Recenzia

Drozdajka Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) to nemá ľahké. Na pleciach nesie ťarchu odboja ako jeho hlavná tvár. Mala by zaujať vodcovské miesto a definitívne rozhodnúť boj v prospech revolty. Jej boj ale pokračuje aj v jej mysli, kde je na pochybách, ako sa má zachovať voči priateľovi Peetovi (Josh Hutcherson). Ten po vyslobodení zo zajatia má čudné symptómy a je nezvládateľný. Čas ale súri a tak sa postaví na čelo odboja, aj keď má šrámy na tele aj na duši. Jednoznačný cieľ je zničiť postavenie vládnucej vrstvy a jej prezidenta Snowa (Donald Sutherland). Boj plný nástrah sa začína…

The Hunger Games Mockingjay - Part 2 (4)
(zdroj: Lionsgate)

Do kín prišlo vytúžené finále Hier o život. Zakotvilo bez problémov na prvom mieste v každom štáte, kde malo premiéru! Stálo to vôbec za ten výsledok? Nuž, pokračovanie Hry o život: Drozdajka 2 si trhlo pekný balík peňazí, ale oproti predchádzajúcim trom dielom (mali tržby od $121 miliónov až do $158 miliónov), je víkendová suma v USA $102,6 milióna o dosť skromnejšia.

The Hunger Games Mockingjay - Part 2 (3)
(zdroj: Lionsgate)

Veru, akékoľvek nadšenie opadlo. Ide o dosť nezvládnutý projekt, najmä, keď ide o záver tejto strastiplnej cesty odbojárov. Napríklad hrdinská bojovnosť hlavných aktérov postupne strácala svoj potenciál už po druhom diely. V podstate úplne udusili celú sériu, ktorá sa beztak niesla na hladine len priemerných vôd. Záverečný diel má veľmi nevýrazný dej s vyumelkovaným vatovým až gýčovým nádychom. Film, kde nič nedrží poriadne pokope a len ťažko tu uveríte v akýkoľvek vzťah či súhru medzi postavami. Do oči bije predovšetkým nulová milostná iskra medzi Katniss (Jennifer Lawrence) a úplne nesympatickým Peetom  (Josh Hutcherson). Nefunguje poriadne ani nenávisť k tej či onej postave. Herci sa nedokážu výraznejšie predať pre svoju rolu. V snímke sa sypú len prázdne budovateľské dialógy, ktoré sú postupom času len čoraz viac trápne. Najhoršie je, že Katniss, ako hlavnej postave, neuveríte tú veľkoleposť, vodcovstvo, čaro, ktoré by malo všetkých povzniesť k lepším zajtrajškom. Miestami príde aj na otravnú naivitu. K tomu prikladá do ohňa otravnosti neustále vzájomné objímanie postáv, lúčenie sa či medziľudský súcit. Nemá to správne miesto, tobôž správne načasovanie. Rovnako tak aj akcia je na vážkach. Je prevažne neprehľadná a zle nasnímaná. Bezhlavo pôsobí aj útok čudesných potvor mut-ov v kanalizačnom systéme. Spestrením bolo aspoň to, že sa čosi záživnejšie dialo.

The Hunger Games Mockingjay - Part 2 (2)
(zdroj: Lionsgate)

Posledná pol hodinka, kde by mala nastať gradácia, ide úplne dole z kopca. Sledujeme nezvládnutý dramatický guláš a fakt dosť zlé vyvrcholenie. Citeľne to režisér Francis Lawrence nezvláda. Iba nezáživne si odbíja svoje remeslo a ponúka zatiaľ svoj najmenej výrazný projekt. V roku 2015 tak ani jeden projekt (Labyrint: Zhorenisko, Rezistencia) s mladými borcami, čo zachraňujú planétu, nezažiaril a všetky vyzneli na jedno, skoro zbytočné, kopyto!

Hry o život Drozdajka 2
(zdroj: Lionsgate)

Originálny názov: The Hunger Games: Mockingjay – Part 2