Septembrová hra mesiaca – Marvel’s Spider-Man

Myslím, že každému je jasné, čo bude hrou mesiaca tentoraz. Tohtoročný september je v hernom priemysle jednoducho mesiacom Spider-Mana. Nebudem vám tu opisovať, aká dobrá hra to je. Ako veľmi dobre zvláda Spider-Man pohyb po New Yorku, koľko toho v tom New Yorku môžete robiť, aký graficky vymakaný svet na vás čaká a tak podobne. To si predsa môžete prečítať v našej recenzii. Poďme sa radšej pozrieť, ako táto hra vznikala, ako sa jej darilo a hlavne, čo nás čaká v budúcnosti.

Na hre pracovalo štúdio Insomniac Games. Samotná voľba tohoto štúdia je veľmi zaujímavá a niečo málo nám o Spider-Manovi môže povedať. Insomniac totiž nie je štúdio vlastnené priamo Sony. A aj keď áno, historicky pracovalo takmer výhradne na hrách exkluzívnych pre Sony platformy (série Spyro, Ratchet & Clank, Resistance), v posledných rokoch sa značne diverzifikovalo. Spravili nejaké hry na mobily, pár multiplatformových titulov a dokonca aj exkluzivitu pre Microsoft (Sunset Overdrive).

Otázka znie, prečo by Sony zverilo značku ako Spider-Man štúdiu, ktoré nevlastní. Dôvodom bude zrejme fakt, že nevlastnia ani značku Spider-Man (pre herné účely). Tú vlastní Marvel. A aj napriek ohromnému úspechu hry ako exkluzívneho titulu, neviem si predstaviť, že by Marvel chcel do budúcna mať Spider-Mana len na platformách Sony. Pamätám si, že sa kedysi dokonca hovorilo o tom, že exkluzivita tejto hry bola súčasťou dohody o príchode postavy Spider-Mana do MCU.

To, že táto hra mala ohromný úspech, je nespochybniteľný fakt. Za prvé tri dni predala 3,3 milióna kópií, čím prekonala rekord God of War z apríla a stala sa najrýchlejšie predávanou Sony exkluzivitou vôbec. Len tak mimochodom, rýchla matematika (3,3 milióna kópií krát 59,99 $) nám hovorí, že hra mohla za tieto tri dni zarobiť okolo 198 miliónov dolárov, čím bez problémov prekonala prvý víkendový box office Spider-Man: Homecoming ($117 miliónov). To ale nie je všetko. Spider-Man sa zároveň stal najpredávanejšou hrou septembra (napriek tomu, že vyšiel len na jednej platforme) a zároveň najpredávanejšou exkluzívnou hrou za prvý mesiac v histórii Playstation.

Tieto úžasné čísla hovoria niekoľko vecí. Aj pokiaľ sa náhodou nepočítalo s ďalším dielom (čomu teda neverím), teraz asi nikto nepochybuje, že sa ho dočkáme. Zároveň sa potvrdilo, že zveriť vývoj Insomniacu bol vynikajúci ťah. No a nakoniec, nech boli dohody predtým akékoľvek, Sony sa exkluzivity určite nebude chcieť vzdať. Čo to teda znamená pre budúcnosť? Najbližšie sa dočkáme hneď troch DLC. To prvé je už vonku. Ďalšie vychádzajú v novembri a decembri. No a potom? Určite bude záležať na rokovaniach medzi Sony a Marvelom.

Nevieme na ako dlho si Sony zaistilo exkluzivitu, ale väčšina insiderov hovorí len o tomto jednom titule. Insomniac dokázal, že so Spider-Manom pracovať vie. Pokiaľ si Sony uchová exkluzivitu, určite bude vyvíjať aj ďalší diel. Ale pokiaľ nie, dá Insomniacu šancu aj Marvel? Logika hovorí, že by určite mal. Ale logika je jedna stránka veci, tá druhá je biznis. Ten sa riadi hlavne rečou peňazí. No a nakoniec tá najzásadnejšia otázka: Dočkáme sa druhého dielu? Podľa mňa nepochybne, tie čísla sú až príliš vysoké. Kedy to ale bude? To asi ešte nikto nevie. Sony a Marvelu nevynímajúc. Jediná vec, ktorá je viac-menej istá už teraz, je, že to zrejme bude až pre ďalšiu generáciu herných konzol.

Dosť ale o Spider-Manovi, tento mesiac vyšlo viacero hier, na ktoré by ste mali upriamiť svoju pozornosť. Začneme jednou dlho očakávanou adventúrou od francúzskeho štúdia Dontnod Entertainment. Ide o prvú epizódu Life is Strange 2. Pokračovanie rovnomennej hry z roku 2015 nám opäť chce priniesť takmer filmovú atmosféru plnú zložitých rozhodnutí, emocionálnych momentov a dojemného príbehu. Nakoľko sa im to podarí, ešte uvidíme ďalších epizódach, každopádne táto prvá bola prijatá veľmi dobre.

A nakoniec sa presunieme do Japonska. Ja som už v niektorom svojom článku písal, že japonské hry zažívajú svoju renesanciu a práve japonskí vývojári nám v posledných mesiacoch prinášajú množstvo výborných hier, hlavne v kategórii RPG. Tento mesiac prichádzajú ľudia zo Square Enix s už jedenástym pokračovaním legendárnej JRPG série Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age. Recenzenti vyzdvihujú všetko, najmä ale mieru pozornosti voči detailom, klasický súbojový systém a rozprávkovú atmosféru. Áno, hra je pomerne stereotypné JRPG, ale je to stereotyp dovedený k dokonalosti.

Dúfam, že ste si z našej tohtomesačnej ponuky vybrali a teším sa opäť o mesiac pri októbrovom vydaní tejto rubriky. Tu už je takisto vopred jasný víťaz, predsa len, Rockstar nevydáva hry každý rok, ale to nevadí, určite vyjde aj niekoľko ďalších zaujímavých titulov.

Zaujal ťa tento článok? Staň sa fanúšikom našej facebookovej stránky a buď pravidelne informovaný o všetkých novinkách! A ak chceš nahliadnuť do zákulisia, sleduj nás na Instagrame.

Tayshren

Kallor shrugged. ' I have walked this land when the T'lan Imass were but children. I have commanded armies a hundred thousand strong. I have spread the fire of my wrath across entire continents, and sat alone upon tall thrones. Do you grasp the meaning of this?' 'Yes,' said Caladan Brood. 'You never learn.'

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Solve : *
27 − 25 =