Zmena smeru pre Pach krvi

Je to osemnásť rokov, čo na naše obrazovky zavítal horor Wrong Turn – pre pamätníkov Pach krvi (r. Rob Schmidt).  Séria sa skončila v roku 2014 na filme číslo šesť (Wrong Turn 6: Last Resort / Pach Krvi 6: Krvavý hotel, r. Valeri Milev). Niekto si teda povedal, že je načase, aby sa séria rebootovala a rebrandovala.

Reštartu sa ujal režisér Mike P. Nelsom, ktorý nemá na konte nič výraznejšie, možno okrem post-apo The Domestics (2018). K projektu sa vrátil  pôvodný scenárista Alan B. McElroy. Obaja sa rozhodli dať značke modernejší prístup a zviesť sa na vlne sociálnych hororov ako je Get Out či Midsommar. Do príbehu tak vniesli tému konfliktu medzi mestským liberálnym človekom a konzervatívnym vidiečanom.

(zdroj: IMDB)

Hlavnými predstaviteľmi je totiž partia mladých moderných ľudí z veľkomesta – párik homosexuálov, programátor, doktorka, černoch pracujúci v neziskovkách a jeho priateľka. Nespĺňajú kritéria pre postavy klasických vyvražďovačiek (promiskuitná baba, panna, športovec, húlič atď., veď ste videli Vreskot alebo Chatu v horách) a tvorcovia sa cez postavy šikovne hrajú s klišé i ich rolami v príbehu. Zdrojom hlavného konfliktu nie sú zaostalí mutanti, ani nevraživí vidiečania, ale predsudky, ktoré sa objavujú u protagonistov i antagonistov. Postavy sa tak pohybujú v morálnej šedi a divák si nie je istý, s kým má sympatizovať.

(zdroj: IMDB)

Antagonisti sú malá komúna uprostred hôr, ktorá žije vlastným jednoduchým životom ďaleko od nezmyselnosti moderného sveta. Nie sú to primitívi. Majú prísne zákony a pomerne kruté tresty, ale v zásade sú to obyčajní ľudia, ktorým súčasná civilizácia nedávala zmysel. Navyše, je to celé rámcované motívom pátrania – otec hlavnej hrdinky ide po stopách svojej zmiznutej dcéry.

Ako ste si všimli, celé je to prepchaté dobrými nápadmi a hrou s klišé žánru. Aspoň spočiatku. V druhej polovici film skĺzne do klasického survival hororu, v ktorom postavy robia blbé rozhodnutia a všetko čaro sa stratí. Snaha o moderný a chytrý scenár sa rýchlo vyčerpá, lebo jediné, čo ostane, sú len nápady. Samotný dej je až nepríjemne predvídateľný, plochý a nudný. Skôr či neskôr musí dôjsť na krv, násilie a vraždenie. A v tomto prípade je to skôr. Ako keby sa tvorcovia báli, že divák má ADHD a nevydrží sledovať horor bez toho, aby sa každých 5 minút nekričalo, neliala sa krv a neľakalo sa. Atmosféra sa rýchlo vytratí, napätie tiež a vy tej bande hlupákov len prajete smrť.

(zdroj: IMDB)

Nezachraňuje to ani nevýrazná réžia.  Ľakačky sú nezaujímavé, gore nekreatívne, kamera nudná a strih priemerný. Pár skutočne silných momentov sa však nájde. Hlavne posledný obraz je taký. Svojou poetikou pripomína úplne iné, lepšie filmy a so zvyškom neladí. No ostane v pamäti. Škoda, že o zvyšku filmu sa to nedá povedať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Solve : *
27 × 29 =