Power Rangers ťa zmorfujú do detských čias!

V Hollywoode dnes letia monster filmy. Obrovské roboty – séria Transformers, obrovské monštrá – Godzilla, King Kong či séria Cloverfield. A celé to mixuje vynikajúci Pacific Rim, kde sú obrovské roboty verzus obrovské monštrá. Producenti trošku pohútali a prišli nato, že… Presne tak, prišiel rad na Power Rangers!

Patrím do kategórie ľudí, ktorí sa narodili na začiatku deväťdesiatych rokov. A ako každé dieťa, som vtedy fičal na ranných televíznych reláciách, ktoré bežali cez víkend. Bolo ich mnoho a v každej sa zachraňoval svet pred nejakou mega hrozbou. Spomedzi všetkých jeden vytŕčal. Bol to neskutočný hraný seriál o farebných nindžoch s motorkárskou helmou na hlave, bojujúcich vo veľkých robotoch proti rôznym fantastickým monštrám. Vitajte vo svete Mighty Morphin Power Rangers, alebo u nás známych ako Strážcovia vesmíru.

Z dnešného pohľadu (seriózneho, dospelého muža) pôsobí seriál o partičke tínedžerov, behajúcich vo farebných kostýmoch, ovládajúcich „karate“ (to slovo si zapamätajte, je dôležité) a vybíjajúcich dušu z kaskadérov vo vtipných maskách, smiešne. Obzvlášť smiešne pôsobila prehnaná, až baletná choreografia súbojov. A tak seriál, s niekoľkými sériami na krku, dostáva v dobe reštartov svoj tretí film, ktorý ho má nakopnúť odznova.

Príbeh sa zameriava na skupinu pôvodných RangerovJason, Kimberly, Billy, TriniZack. Rasové zmeny Billyho, TriniZacka neriešim, nie je dôvod a film to neovplyvnilo. Uvidíme tu mentora Zordona, jeho poskoka Alphu 5 a ikonických záporákov Ritu RepulsuGoldara. Príbeh je klasický origin hrdinov, ako získajú svoje schopnosti a musia ich použiť v mene vyššieho dobra proti silám zla. Nosnou linkou príbehu je priateľstvo a dôvera v druhých. Naši hrdinovia sú všetci nejakým spôsobom pokrivení a majú svoje problémy, s ktorými sa nevedia sami vysporiadať. Jason (červený) nedokáže uniesť tlak spoločnosti a hlúpym žartom si zničí sľubnú športovú kariéru. Kimberly (ružová) je jednoducho školská mrcha. Billy (modrý) je mierny autista, nepochopený okolím. Trini (žltá) odmieta svoje homosexuálne sklony a je samotárka, ktorá neustále mení školy. Zack (čierny) býva v prívese s ťažko chorou matkou. Zordon je netrpezlivý a nemá dôveru v mladých rangerov, že dokážu poraziť Ritu. A čo je najhoršie, za jedenásť dní sa musia naučiť „karate“ a morfovať.

(zdroj: imdb.com)

Sledujeme tréning hrdinov a to, ako zisťujú, prečo nemôžu morfovať a ako sa stavajú priateľmi. Príbeh nikam neodbočuje a neponúka žiadne nečakané zvraty. Vedie nás priamo do cieľa – k morfovaniu a k finálnemu stretu s Ritou, ktorá chce zničiť život na zemi. Áno, Power Rangers sa objavia v ikonických oblekoch až v záverečnej časti filmu.

Mládež je charizmatická a vo filme s nimi súcitíte. Nervózny Zordon v podaní Bryana Cranstona (v pôvodných rangeroch daboval niektorých záporákov) mi vyhovoval, aj keď v podstate si len odohral svoje. Zato Elizabeth Banks si úlohu Rity užívala a bola v nej vynikajúca. Z hereckého obsadenia je top. Škoda je len to, že nedostala toľko priestoru (v dnešnej dobe superhrdinských filmov je to, žiaľ, bežná vec), ale tú trochu sa snažila využiť naplno. Nie je to pamätný záporák, ale za mňa palec hore.

A teraz to „karate“. Pre upútavky som bol skeptický, pretože veľa z bojových umení neukazovali. Do filmu sa ho veru ani veľa nedostalo, čo je sklamanie vzhľadom na to, že je to základný kameň pôvodného seriálu. Keď už sa nejaké vo filme objavilo, bol to sled CGI animácií, čo ale neprekáža, pôsobilo to v pohode, oči mi nevypadli. Akcia so zordmi skĺzne len do strieľania, pretláčania sa a vrážania do seba (ale čo chcete od triceratopsa a tyranosaura, ktorý nemá ani poriadne paprče).

(zdroj: imdb.com)

Keď už sme pri zordoch, tak reálne kulisy a makety, ako v seriáli, tu nečakajte. Ale ani to CGI zrovna dieru do sveta nerobí, ani v porovnaní so staršími Transformers z roku 2007. Je nevýrazné a v pohybe rozmazané (asi chýbal budget). Je to škoda, pretože nové dizajny dinozordov boli ťahákom filmu. , Musíme sa však uspokojiť len s plagátmi. Megazord vo výsledku pôsobil fajn, ale nezáživne (wow efekt sa nedostavil). A čo Goldar? Ten jeho dizajn je… no, proste tam bol Goldar s dobrou myšlienkou tekutého zlata. Odporúčam porovnať klasického s tým novým. Ja som fanúšik klasiky.

„They’ve got power and a force, that you never seen before…

HA, teraz hudba! Bola tam a odkazovala na klasickú znelku. Nie výrazne, ale tak, aby ste tušili, že je tam. Hlavný, všetkým známy motív to rozbalí naplno až pri nástupe zordov do boja. Ale to len na chvíľu, aby ste sa cítili ako 8-ročný chlapec na sedačke s rozžiarenými očami a mali dobrý pocit, že svet je fajn miesto, kde sa dejú zázraky a proste: „GO, GO, POWER RANGERS!!!“. Poplačete si pri Bootstraps Stand by me. Čo mňa naozaj mrzí, je nevyužitie ikonického gitarového úvodu z klasickej znelky (rúhanie). Hodilo by sa to aspoň do záverečných titulkov (viď Ghost in the shell). Ale tam pustili nejaký paškvil.

Zaujal ťa tento článok? Staň sa fanúšikom našej facebookovej stránky a buď pravidelne informovaný o všetkých novinkách! A ak chceš nahliadnuť do zákulisia, sleduj nás na Instagrame.

Kraken

Ja sa tu len flákam.

3 thoughts on “Power Rangers ťa zmorfujú do detských čias!

• 17. apríla 2017 at 9:05
    Permalink

Neviem čo za panáčika písal túto recenziu, ale Kraken to nemohol byť, pretože keď sme išli spolu z kina tak bol nadšený ako malý chlapec. 😀 Uznávam ani ja by som nedal filmu 10/10, ale filmu sa zhostili veľmi dobre, už v úvode sa dostavil wow efekt a celkovo film bol spracovaný veľmi dobre a dospelo, najme vysvetlenie originu. Kto fičal na Power Rangers ako malý, to určite musí vidieť v kine, pevne verím že to bude mať pokračovanie, pretože som si to veľmi užil. Film si určite zaslúži hodnotenie 8/10, keďže vo mne vyvolal spomienky na detstvo a všetko okolo určite dávam 8,5/10. A na záver go go Power Rangers, určite sa to oplatí vidieť v kine.

Reply
    • 17. apríla 2017 at 15:10
      Permalink

Pán Tomáš som rád že ste sa snami podelili o svoj názor. Ale pri pozeraní filmu nemôžte mať zavreté obe oči a prehliadať jeho nedostatky. Film má svoje chyby, ktoré sú spomenuté v recenzii a v dnešnej superhrdinskej konkurencií neobstojí. Za svojim hodnotením si stojím a mal som rovnaký názor aj po odchode z kinosály

Reply
      • 17. apríla 2017 at 15:35
        Permalink

Dobrý deň pán Kraken, ja netvrdím že film nedostatky nemá, ale myslím si že z filmu sa im podarila spraviť dospelá verzia seriálu. Spravili to triezvo a veľmi jednoducho čo im super vyšlo a myslím si, že film zaujme aj človeka, ktorý nevyrastal na už ikonických Power Rangers, najmä kvôli neskorému morfovaniu a využitiu Zordov. No mňa ako človeka, ktorý vyrastal na seriály film zasadil do sedačky a s nadšením som hltal čo mi film ponúkol, Do kina som vstupoval zo strachom, ale z kina som išiel nadšený ako už dávno nie pretože sa film veľmi podaril. A sorry, ale porovnávať to s Pacific Rim? také niečo si človek pozrie keď sa hrozne nudí a už nevie čo má robiť.

Reply