Image uvádza… #8

Je za nami ďalší mesiac a to znamená, že je čas na ohliadnutie sa za tým, čo podstatné sa dialo vo vydavateľstve Image. A aké príbehy nás čakajú? Pozrieme sa napríklad do sveta, kde sa vojna stala prostriedkom zábavy. Vojnu láske, respektíve jej zvestovateľom, vyhlási smoliar vyzbrojený motorovou pílou. Taktiež sa pozrieme, čo sa z vás môže stať, ak žijete pri mäsokombináte a jete iba hamburgery. A na záver si preberieme, ako sa podaril alebo nepodaril návrat známych postáv v novom šate.

Vojna sa stala celosvetovo populárnym športom. Súkromné armády už nie sú o anonymných vojakoch, ale o superhviezdach, ktoré kráčajú do bitky s vidinou slávy a bohatstva. Majú za sebou sponzorov, viaže sa na nich reklama, fanúšikovia ich zbožňujú a sledujú každý ich krok. Nič ale netrvá večne a sláva je veľmi prchavá.

 

 

Hlavnou postavou komiksovej série VS, ktorá odštartovala 7. februára, je Satta Flynn. Gladiátor, superhviezda a špička v tom, čo robí. V súbojoch je ako doma a má tam všetok rešpekt a slávu, ktorú si len môže priať. Stane sa však niečo, čo odštartuje jeho pád. Príchod nových, mladších, silnejších, vynaliezavejších protivníkov ho zrazí a spôsobí mu zranenie, ktoré môže ukončiť jeho kariéru.

Na prvý pohľad znie premisa tohto príbehu ako tuctový sci-fi film z 80. rokov. Rôzni high-tech gladiátori tiež nie sú ničím výnimočným. VS ma ale zaujalo svojím spracovaním. V úvode síce sledujeme akčnú melu z klasického pohľadu, ale neskôr sa sledovanie mení na niečo skoro až interaktívne. Čitateľ sa tak v istom bode mení na diváka show a sledujeme tak rôzne upozornenia, reklamy, odkazy, ktoré dávajú dianiu úplne iný rozmer. Ak by sme totiž sledovali iba obyčajné prerozprávanie príbehu Satta Flynna, možno by to fungovalo tiež, ale bolo by to asi dosť chudobné. Takto sa môžeme skoro až dotknúť atmosféry a predstaviť si interaktivitu, s akou to prežívajú diváci show. Ďalšou zaujímavou zložkou je fakt, že Satta Flynn je tu v niektorých scénach podaný doslova ako komerčný produkt. Produkt, ktorý treba opraviť a poslať znova pred divákov, aby zarábal.

Aké je ďalšie smerovanie tejto série, je otázne a viac sa o osudoch skoro-vyradeného gladiátora určite dozvieme v ďalších číslach. Druhé je naplánované už na 14. februára. Sériu píše Ivan Brandon (Black Cloud, Drifter) a kreslí o niečo známejší Esad Ribic (Secret Wars, Uncanny X-Force).

 

 

Chuck Carter je dobrý chlap. Vo vidlákove, v ktorom býva, je to dosť vzácny úkaz. V mäsokombináte začal pracovať od svojich sedemnástich, krátko po tom, ako zomrel jeho otec. Tajne zbožňuje Mary Lynn, zberačku jahôd. Chuck okrem toho je celý život výhradne hamburgery.

Vydavateľstvo Image ma niekedy prekvapí niečím naozaj bizarným. Nedávno sa to podarilo sérii The Beef, ktorá premiérovala 28. februára. Čím je táto plánovaná miniséria taká zvláštna? Ako už názov napovedá, je celá o mäse. Hlavný hrdina vyrastal pri mäsokombináte, neskôr v ňom začal pracovať a ako som už uviedol, jeho stravovacie návyky majú od vegetariánstva veľmi ďaleko. Keď sa na scéne objavia sexistickí vidláci, bratia Vodinovci, situácia sa začne komplikovať. Mary Lynn je v ohrození a Chuck musí konať. Nie všetko však ide podľa plánu, a tak sa zrodí… netuším čo. Fakt neviem čo z Chucka vzniklo a dozvieme sa to asi až v ďalšom čísle, v každom prípade ako cliffhanger je to skvelé.

Pre koho je tento komiks určený? Ťažko povedať. Vegetariáni a milovníci hovädzieho dobytka by sa mu mali určite vyhnúť. Nie preto, že si z nich séria robí srandu, ale kvôli svojej explicitnosti. Mäso je skrátka mäso a na bitúnku sa bez uhnutia záberu deje to, čo sa tam bežne robí a proti čomu sa štandardne protestuje. Označiť tento komiks za agitku je asi prehnané, ale možno to na niekoho bude mať aj takýto vplyv. Vyslovene zábavný tiež nie je, lebo aj keď sú v ňom skvelé vtipy, napríklad na organizáciu PETA, niektoré scény sú kruté, smutné a možno až tragické. A teraz nemyslím iba kravy, ale aj samotné postavy. Pridanou hodnotou sú neustále upozornenia, ktoré sú prítomné pri každom jedle, ktoré sa v komikse vyskytuje. S trochou preháňania, by sme tieto spomínané nežiadúce účinky mohli považovať za akýsi prazvláštny origin hlavnej postavy, respektíve toho, čo sa z nej na konci stalo.

Sériu píše Richard Starkings (Elephantmen) a Tyler Shainline (A-Men). Kreslia Shaky Kane (Liberty Justice) a John Roshell. Druhý diel je v pláne 28. marca.

 

 

Láska je nahovno. Aspoň to si myslí Philo Harris, smoliar, ktorému sa s opačným pohlavím vôbec nedarí. Jeho femme fatale ho ignoruje, iné ženy o neho nejavia vôbec záujem. Skúša ale všetko možné, aby svoju situáciu zlepšil. Dokonca navštívi prednášku, na ktorej by mal zistiť čo a ako. Ako byť zaručene úspešný. Lenže Philovi ani toto nepomôže a je úplne na dne. Dostane sa však k niečomu, čo mu dovolí zistiť, ako tá láska vlastne funguje. A to, čo uvidí, ho veľmi nepoteší. Rozhodne sa to riešiť. Motorovou pílou.

Death of Love je miniséria, ktorej štart sa datuje na 14. februára. Ako som už v úvode naznačil, sledujeme príbeh smoliara v láske. Veľmi pozitívne je, že tieto jeho trampoty sú v prvom čísle dostatočne prezentované. Sledujeme tak situácie, ktoré sú doslova zo života. Vety ako – „Keby som niekedy našla chlapa ako teba“, prípadne rôzne trápne situácie pri oslovovaní a snahe o zaujatie pozornosti sú symptómom asi každého podobného nešťastníka. Táto civilná časť sa mi preto veľmi páčila a myslím si, že existuje dosť ľudí, ktorí sa s ňou dokážu stotožniť. V momente, keď na scénu prichádza nadprirodzený element, séria chytá, aj keď len na chvíľku, keďže ide o úplný záver, tie správne grády. Odhrnutie opony, respektíve zistenie, ako to vlastne funguje, je možno trochu pritiahnuté za vlasy, ale funguje. Vy ste vari nikdy nemali chuť rozrezať tých malých okrídlených hajzlíkov motorovou pílou?

Na druhé číslo, ktorého sa dočkáme 21. marca, sa veľmi teším, už len preto, lebo Death of Love má obrovský potenciál zabaviť. Philo Harris tak trochu pripomína Asha Williamsa, a tak si séria pokojne môže dovoliť aj trochu pritlačiť na pílu (MUHAHA). Ak teda hľadáte čistokrvnú zábavu alebo ste po rozchode, prípadne ste niekoľkonásobný obhajca titulu „master of the friendzone“ a konkuruje vám len Jorah Mormont, je táto séria presne pre vás!

 

 

Kick-Ass a Hit-Girl sú všeobecne známe postavy a môžeme o nich hovoriť ako o značkách. Kick-Ass je známy ako idealista, ktorý si natiahol neoprén a s nulovým výcvikom vyrazil so ulíc bojovať proti zločinu. Hit-Girl na druhú stranu výcvik má a v boji proti rôznym gaunerom vie byť nemilosrdná. Ako to dopadlo, keď si vydavateľstvo Image povedalo, že tieto značky opráši a spustí nové série?

 

 

Začnem s Hit-Girl. Toto je prípad, ako by sa značka dojiť nemala. Nemám osobne nič proti pokračovaniam, ale nemám rád, keď sa niečo známe a populárne vyslovene odflákne a potom sa čaká zázrak, lebo postava/séria má svoju reputáciu a tá to predá. A presne toto je prípad „zabijačky“. Takto sa to fakt robiť nemá.

Hlavným problémom prvého čísla je príbeh. Je neskutočne hlúpy a plný klišé. Však čo lepšie sa dá urobiť, keď vám dôjdu nápady, ako vyslať hrdinu do sveta. Ideálne niekam, kde o zločincov nie je núdza, a problémom tak bude jedine to, či bude mať Hit-Girl dostatok nábojov. Áno, Mindy vyrazila do Kolumbie a ako inak, ide tam zabíjať. Lebo ju o to niekto požiadal. A bude na to potrebovať pomoc. To je všetko. Takto jednoducho by sa dala táto stupídna story definovať. Fakt, že sa z Mindy stala otravnejšia verzia Deadpoola sa mi ani nechce rozoberať. Druhou vecou je neskutočne tragická kresba. A to som si myslel, že oveľa viac budem trpieť pri komikse Kick-Ass, keďže ju kreslí John Romita Jr. To, čo napáchal Ricardo Lopez Ortiz, je niečo strašné. Anatómia na úrovni handrovej bábiky (dvojmetrová ruka, noha nie je problém), akcia bez dynamiky a mimika tváre skoro ako z anime, uveriteľná ako Ficove sľuby. Skrátka úplne zle.

Bol ale Kick-Ass lepší? V istých smeroch áno. O niečo menej ma iritovala kresba Johna Romitu Jr. aj keď to, samozrejme, žiadna hitparáda nebola. Čo sa príbehu týka, bolo to ale o niečo lepšie. Nový Kick-Ass už nie je idealistický fanúšik komiksov bez akýchkoľvek schopností a výcviku. Nový Kick-Ass je zúfalá matka, ktorá má za sebou turnus v Afganistane a likvidovať nepriateľov tak nemá problém. Vykreslenie tejto postavy bolo dobré, uveriteľné a občasné kopnutie si do Trumpa pobavilo. Nebol to ale ten Kick-Ass, akého by som čakal, respektíve akého som si obľúbil. A teraz ma nechápte zle. Je mi jedno, že sa hlavnému hrdinovi zmenili pohlavie a rasa. Toto vôbec neriešim. Skôr mi ide o isté posolstvo, ktoré táto nová inkarnácia nemá. Myšlienka Kick-Assa, tá pôvodná, o geekovi a jeho súboji s veternými mlynmi, bola veľmi sympatická a stala sa takpovediac legendárnou. Sen sa zmenil na realitu a realita bolela. Avšak v tomto novom spracovaní to už nie je o tom. Pozeráme sa tu na vytrénovanú vojačku, ktorá zoberie spravodlivosť do svojich rúk. Nech sú jej motívy akokoľvek uveriteľné, to čaro vyprchalo. Možno sú cieľovkou tejto série slobodné matky prebíjajúce sa životom a ja im nechcem v žiadnom prípade zobrať právo na ich hrdinku. Pokojne by sa ale táto séria mohla volať inak a je vysoko pravdepodobné, že by jej to len prospelo. S pôvodnou myšlienkou Kick-Assa to už nemá nič spoločné, a preto načo sa takto silene viezť na mediálnej sile značky a zbytočne rozdúchavať vášne nad zmenami, ktoré mnohí označia za SJW propagandu alebo tlačenie gender ideológie. Ja viem, sú to kraviny, ale načo je to dobré. Najmä ak to výslednému komiksu viac uškodí, ako prospeje.

Prehľad noviniek z vydavateľstva Image za mesiac február je na konci. Už teraz je jasné, že aj ďalšie číslo našej pravidelnej rubriky, ktorého sa dočkáte približne o mesiac, bude plné zaujímavých a rôznorodých príbehov. Marec totiž začal vcelku dobre a to máme celý mesiac ešte len pred sebou.

 

Zaujal ťa tento článok? Staň sa fanúšikom našej facebookovej stránky a buď pravidelne informovaný o všetkých novinkách. A ak chceš nahliadnuť do zákulisia, sleduj nás na Instagrame.

 

Drackula

Beneath this mask there is more than flesh. Beneath this mask there is an idea, Mr. Creedy, and ideas are bulletproof. (V for Vendetta)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Solve : *
29 × 15 =