E3 2018 – Bethesda + Ubisoft

Zdravím vás pri poslednom článku ohľadom tohtoročnej E3. Ostali sme vám dlžní ešte niekoľko konferencií a dnes si prejdeme všetky, čo za to stoja. Teda Bethesdu a Ubisoft. Ostane nám ešte Nintendo, Square Enix a pár ďalších, menších konferencií, ale tie nemá veľmi zmysel riešiť, keďže to boli len predpripravené videá s trailermi a bez nejakých zásadných informácií. Teda okrem Nintenda. Tí hodinu predstavovali jednu jedinú hru – Super Smash Bros pre Switch. Fanúšikovia si tieto informácie určite nájdu, pre ostatných to bola skôr strata času. Každopádne, poďme na to, začneme Bethesdou.

Na začiatku vychádza na pódium Pete Hines, viceprezident Bethesdy. Privítal nás na E3 a povedal, že sa dočkáme viacerých prekvapení. Nezabudol sa pochváliť, že podľa Metacritic bola Bethesda minulý rok najlepším herným vydavateľom. Nasleduje lepší pohľad na Rage 2, ktorý ale začína živým vystúpením Andrewa W. K., ktorý naspieval pesničku použitú pri ohlásení hry. Následne sa na pódium dostávajú dvaja vývojári, jeden z ID Software a druhý z Avalanche Studios. Tieto dve štúdiá totiž pri vývoji Rage 2 spolupracujú. Inak je na nich celkom zábavný pohľad – Švéd z Avalanche Studios je asi o dve hlavy vyšší ako jeho kolega. Po štandardnom pochlebovačnom kolečku, kde obaja tvrdili, že ich parťáci z toho druhého štúdia sú najlepší vývojári, s akými kedy pracovali, sme sa konečne dostali aj k samotnej hre. Rage 2 bude open world, first person strieľačka v post-apokalyptickom svete. Všetko podstatné uvidíte vo videu.

Po výborne vyzerajúcom Rage sme sa presunuli k niečomu úplne inému. Elder Scrolls Legends je kartová hra z prostredia Elders Scrolls. Oznámili nám, že do konca roka vylepšia grafickú stránku hry a vydajú ju na Nintendo Switch, Xbox One a Playstation 4.

S Elder Scrolls Legends musel prísť aj druhý spin-off – Elder Scrolls Online. Toto MMO má vraj už 11 miliónov hráčov, pričom len za posledný rok pribudol milión. Pochválili sa úspechom najnovšej expanzie (Morrowind) a takisto aj posledného DLC (Summerset). Zároveň oznámili aj nové DLC s podtitulom Wolfhunter, ktoré by malo byť zamerané na vlkolakov.

Ako ďalšiu hru oznámili pokračovanie skvelého rebootu strieľačky DOOM z roku 2016 s podtitulom Eternal. Bohužiaľ, o ňom nepovedali nič viac, len že niekedy bude a, samozrejme, bude väčšie a lepšie ako prvý diel. Viac informácií na Quakecone v auguste.

Po Doome musí nasledovať druhá veľká FPS značka – Quake. Beta Quake Champions je dostupná už pomerne dlho a na tom sa nič nemení. Oznámili e-sport turnaje na Quakecone a Dreamhack Winter. Dátumu reálneho vydania sme sa však stále ešte nedočkali.

Ďalej sa pomerne prekvapivo dostávame k Prey. Hra mala po vydaní veľmi dobré ohlasy, či už kritické, alebo hráčske. Nepredávala sa ale tak dobre, ako by si človek mohol myslieť. Preto sa všeobecne príliš neočakávalo, že by sa Bethesda k Prey ešte vrátila. Predsa len ale dostávame nejaké novinky. Najprv veľký update, ktorý bol zadarmo dostupný hneď po skončení konferencie. Pridáva do hry tri nové módy. Story Mode, New Game + a Survival Mode. Zároveň ohlásili aj nové DLC s názvom Mooncrash. Pridáva do hry roguelike elementy, kde sa vám náhodne generujú levely so všetkými nepriateľmi, vybavením, logickými hádankami atď. Vaším cieľom bude tieto levely prejsť, pričom po smrti sa všetko vygeneruje nanovo.

Do tretice všetko dobré. Bethesda má vo svojom vlastníctve tri asi najväčšie FPS značky vôbec. Doom a Quake už tu boli, teraz prichádza Wolfenstein. Vývojári z MachineGames sa poďakovali za vrelé prijatie druhého dielu Wolfenstein a oznámili nové DLC/datadisk s menom Wolfenstein Youngblood. Hrať budete za dve dcéry B. J. Blazkowicza, a keďže sú dvojičky, hrať budete môcť v co-op režime s kamarátmi.

Pete Hines je opäť na pódiu a hovorí o nových VR projektoch Bethesdy. Ide o Prey Typhon Hunter, multiplayerový mód, v ktorom budete hrať 1 v 5. Jeden človek proti piatim Mimicom. Pričom všetci Mimicovia budú tiež ovládaní ľuďmi. Takisto predstavil Wolfenstein Cyberpilot, kde zas budete hrať za hackera, ktorý dokáže hacknúť a následne ovládať nacistických robotov. To všetko samozrejme vo VR. Následne už víta na pódiu Todda Howarda, ktorý nám povie niečo viac o Fallout 76. Ako prvé ale dostaneme predstavenie Skyrimu pre Amazon Alexa. Páči sa mi, keď si herní vývojári robia srandu sami zo seba. A čo viac, ono to funguje! Dokonca sa to dá vyskúšať aj cez androidovú Amazon appku.

Poďme ale už na Fallout 76. Je to prequel k ostatným Fallout hrám a vraj je až štyrikrát väčší než Fallout 4. A tak ako sme sa báli, pôjde o kompletne online hru. Todd ale prisahá, že budeme môcť hrať sólo. Zároveň ale vždy budete vo svete s desiatkami (nie stovkami a vôbec nie tisíckami) iných hráčov. Pripomína mi to zatiaľ nejakú podivnú kombináciu Falloutu, Minecraftu a PUBG. Je to celé trochu zmätočné, preto vám v tomto prípade pripájam kompletnú 26-minútovú prezentáciu Todda Howarda, aby ste si názor urobili sami. Tá najdôležitejšia informácia ale znie, že Fallout 76 vychádza 14. novembra 2018.

Elder Scrolls Blades asi preskočíme, mobilné hry idú trochu mimo záber tohoto článku. Ak vás ale zaujíma Elder Scrolls na mobile, môžete si pozrieť prezentáciu.

Na záver nám ostávajú ešte ohlásenia dvoch nových hier. Upozorňujem, že o nich nevieme ešte vôbec nič. Starfield by mala byť kompletne nová singleplayerová značka, vytvorená pre ďalšiu generáciu konzol a podľa kratučkého teasera by mohlo ísť o sci-fi. No a potom ešte The Elder Scrolls VI. O tom vieme len to, že vyjde až po Starfielde. Čo to vlastne znamená? No, ak to má byť až pre novú generáciu konzol, Starfield určite nevyjde skôr ako v roku 2020, možno 2021, v horšom prípade dokonca až 2022. To by nový Elder Scrolls posúvalo pravdepodobne niekde do rozmedzia rokov 2022 – 2024. Načo oznamovať hru, o ktorej každý aj tak vie, že je vo vývoji, zhruba 4 – 6 rokov vopred? To by ma zaujímalo, naozaj si neviem predstaviť relevantný dôvod. Každopádne, toto bude od Bethesdy už všetko, pomaly sa presúvame ku konferencii Ubisoftu.

Zo začiatku by som upozornil, že na tlačovkách Ubisoftu sa občas dejú aj celkom slušné podivnosti. Dané je to tým, že v portfóliu majú aj hry, ako napríklad Just Dance 2019, ktorým začali svoju tlačovku aj tento rok.

Hneď potom sa ale dostávame k niečomu omnoho zaujímavejšiemu. Beyond Good and Evil 2 bol oznámený už minulý rok a vtedy to vyzeralo, že ani nevedia, čo s tou značkou majú robiť. Tento rok nám ukázali aspoň skorý prototyp, ktorý vyzerá celkom k svetu. V spolupráci s hercom Josephom Gordonom-Levittom nám predstavili takzvaný Space Monkey program, ktorý bude slúžiť na to, aby začínajúci umelci mohli do hry dostať svoju tvorbu. Či už nejaké obrázky, kresby, architektúru, zvuky či hudbu, vďaka tomuto programu sa ich dielo môže dostať do veľkej videohry.

Ako ďalšia hra sa nám ukáže Rainbow Six Siege. Komunitný manažér nám predstavil novú operáciu, ktorá je hrateľná okamžite, a zároveň uviedol tri veľké e-sport eventy, ktoré sa odohrajú v auguste v Paríži, v novembri v Brazílii a vo februári v Montreale. Ukázal aj trailer na Another Mindset, dokument o najznámejších a najlepších hráčoch Rainbow Six Siege.

Tie podivnosti, ktoré som spomínal na začiatku? Antti Ilvessuo, fínsky vývojár zo štúdia Ubisoft Redlynx (a evidentne aj fínsky premiér, viď video…) sa do divadla v Los Angeles dostavil na motorke. Prezentoval Trials, konkrétne s podtitulom Rising. Prezradil, že pri tvorbe Trials Rising spolupracoval s mnohými ľuďmi z komunity, youtubermi, streamermi a podobne. Vychádza vo februári 2019 pre PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.

Pomaly prichádzame k jednému z hlavných bodov programu, Tom Clancy’s The Division 2. Niektorí si určite spomínate, že počas konferencie Microsoftu sme mohli vidieť gameplay demo, Ubisoft si pre nás prichystal celkom pekný príbehový trailer. Zo zasneženého New Yorku sa presúvame do slnečného Washingtonu D. C., zhruba pol roka po skončení prvého dielu a vyzerá to, že sa budeme snažiť obnoviť Spojené štáty. Predstavili nám špecializácie, nové stromy schopností a unikátnych zbraní, ktoré si vyberiete po skončení hlavnej kampane a budú slúžiť ako ďalší systém progresu pre vašu postavu. Ako ďalšiu novinku oznámili raidy, teda misie pre až 8 ľudí. Zároveň oznámili aj plány na prvý rok po vydaní hry. Vydať chcú 3 DLC, pomenované jednoducho Epizóda 1 – 3, pričom všetky budú úplne zadarmo! Hra vychádza 15. marca 2019.

A teraz kompletná zmena tónu. Od Division 2 sa dostávame k Mario + Rabbids Kingdom Battle. Kto máte Nintendo Switch a ešte ste nehrali tento XCom Lite, veľmi odporúčam. Bohužiaľ neoznámili nám nič nové, chceli len osláviť blížiace sa vydanie DLC s Donkey Kongom – a ako inak než živou pesničkou? Užite si to. (Najlepšia je tá headbangujúca metalistka s elektrickou gitarou. :D)

Máte radi pirátov? Pokiaľ áno, určite sa tešíte na Skull & Bones od Ubisoft Singapore. Hra sa nebude odohrávať v pre pirátov typickom Karibiku, ale v Indickom oceáne. O samotnej hre nám toho až tak veľa nepovedali. Pôjde o momentálne štandardný zdieľaný svet, kde budete pri svojich misiách stretávať aj iných hráčov a bude len na vás, či sa spojíte alebo budete medzi sebou bojovať. Máme ale k dispozícii aj príbehový, aj gameplay trailer, po ich zhliadnutí vám to asi bude o niečo jasnejšie.

Nasleduje zaujímavá spolupráca. Na Transference pracuje Ubisoft Montreal spolu so Spectrevision, firmou Elijaha Wooda, herca známeho najmä ako Frodo z Pána Prsteňov. Tvrdia, že spoločne dokážu preklenúť klasické filmové rozprávanie príbehov a interaktivitu videohier. Transference by mal byť psychologický triler, v ktorom navštívite myseľ iného človeka. Prichádza na jeseň 2018 na štandardné platformy (predpokladám PS4, Xbox One a PC) a VR.

Starlink: Battle For Atlas je jedna z hier, ktorých nie je veľa. Vesmírna strieľačka, open world, navyše ako charakter sa objaví aj Star Fox od Nintenda (teda len vo verzii pre Switch). Čo na tom môže byť zlé? No, desím sa toho spojenia s hračkami. K hre si totiž bude možné zakupovať hračkárske modely lodí, ktoré potom budete môcť upravovať – a vaše úpravy sa, samozrejme, premietnu aj v hre. Neviem presne, akým spôsobom to bude fungovať a nakoľko to bude nutné pre samotné hranie, ale zatiaľ som pomerne opatrný. Pri Starlinku vám nechám video celej prezentácie, pretože si nemôžem dovoliť ukrátiť vás o každoročný vrchol celej konferencie – nádherný francúzsky prízvuk CEO Ubisoftu Yvesa Guillemota.

Pomaličky sa blížime ku koncu, už nás čaká len niekoľko hier. Jednou z nich je For Honor. Táto multiplayerová mlátička medzi samurajmi, vikingmi a rytiermi vyšla už minulý rok a mala pomerne zmiešané ohlasy. Zo začiatku sa každému zdala dobrá, ale po chvíli začali hráči cítiť nedostatok obsahu a hlavne zlé odozvy serverov. Ubisoft to ale nevzdáva a do For Honor stále pripravuje nový obsah. Najnovšie bola predstavená nová hrateľná frakcia pochádzajúca z Číny spolu s novým módom menom Breach, zameraným na dobíjanie hradu.

Po For Honor nasleduje The Crew 2. Všetko ohľadom tejto hry znie fajn. Celé Spojené štáty ako jeden veľký open world, kde sa môžete vyblázniť rôznymi pretekmi nielen s autami, ale aj na motorkách, lodiach a lietadlách, skutočne znie dobre. Ostáva len zistiť, či to skutočne také dobré aj bude. V dobe písania tohto článku už je hra vonku, takže si to pokojne môžete zistiť v recenziách.

A teraz už sme na konci. Ostáva nám jediná hra, a tou je Assassin’s Creed Odyssey. Pokiaľ ste hrali posledný diel, Origins, vyzerá to tak, že dostanete viac toho istého. Presuniete sa z Egypta do Grécka, dostanete na výber medzi mužským protagonistom a ženskou protagonistkou a hra sa ešte viac prikloní k RPG. Čo je zároveň aj najväčšia slabina. Podľa mňa to celé vyzerá viac ako nejaký veľký datadisk k Origins než úplne nová hra. Ale rozhodnite sa podľa seba. Hra vychádza 5. októbra 2018.

Tak a to je všetko z tohtoročnej E3. Pokiaľ máte nejaké pripomienky, komentáre či nápady do budúcna, sem s nimi! Neviem presne, čo budeme riešiť najbližšie, ale predpokladám, že sa stretneme takmer určite pri The Game Awards, možno PSX, Paris Game Show či niečom podobnom. Tak sa zatiaľ majte a nezabúdajte hrať dobré hry!

Zaujal ťa tento článok? Staň sa fanúšikom našej facebookovej stránky a buď pravidelne informovaný o všetkých novinkách. A ak chceš nahliadnuť do zákulisia, sleduj nás na Instagrame.

Tayshren

Kallor shrugged. ' I have walked this land when the T'lan Imass were but children. I have commanded armies a hundred thousand strong. I have spread the fire of my wrath across entire continents, and sat alone upon tall thrones. Do you grasp the meaning of this?' 'Yes,' said Caladan Brood. 'You never learn.'

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Solve : *
13 − 11 =