E3 2018 – Sony

Sony na svojej konferencii snáď ani nemohla nič pokaziť. Minimálne z hľadiska hier. Už dopredu oznámený lineup Last of Us 2, Ghost of Tsushima, Death Stranding a Spider-Man vyvolával nadšenie u hráčov a zdesenie u konkurencie. Dalo sa očakávať, že prídu aj nejaké oznámenia od tretích strán, ale u Sony prevažuje kvalita vlastných exkluzivít nad všetkým ostatným. Réžia samotnej šou ale mohla byť zásadne lepšia, pretože sme zažili aj pomerne hluché miesta a dokonca prestávku, čo som snáď ešte nezažil. To vás ale nemusí zaujímať, vy dostanete povyberané len tie podstatné časti. Poďme teda na to.

Na pódium sa ako prvý postavil Shawn Layden, známy predseda SIE Worldwide Studios. Ten nás privítal na E3 a povedal, že tento rok to bude u Sony vyzerať trochu inak, než je obvyklé. Opäť zdôraznil, že sa budú sústrediť najmä na štyri už oznámené exkluzívne tituly a k všetkým nám prezradia množstvo informácií. Následne predstavil Gustava Santaolallu, argentínskeho hudobníka, ktorý zložil soundtrack pre Last of Us a Last of Us Part 2. Ten naživo zahral asi 3 minútky z jednej z hlavných hudobných tém práve z Last of Us Part 2.

Toto hudobné vystúpenie prešlo priamo na obrovský, takmer 12-minútový trailer priamo z hrania. Čo k nemu povedať? Pozrite si to sami, podľa mňa jedno z najlepších videí, aké z E3 tento rok vzišlo. Pokračovanie jednej z najlepších hier minulej generácie konzol od jedného z najlepších herných štúdií na svete. Pokojne ma nazvite fanboyom, ale mal som počas celého videa zimomriavky. Táto hra jednoducho nemôže dopadnúť zle. Aj keď treba povedať, že čoraz viac sa ozývajú hlasy protestujúce proti prílišnej brutalite. Neviem, neprišlo mi to osobne o nič horšie než bežný diel Game of Thrones či Walking Dead. Veď zhodnoťte sami.

Práve po tejto prezentácii nastala spomínaná prestávka. Podľa toho, čo som pochopil, sa diváci presúvali do iného stanu, pretože ten, v ktorom tlačovka začínala, bol špeciálne nadizajnovaný práve pre prezentáciu Last of Us Part 2. Neviem, či to bolo nutné, ale najbližších 15 minút konferencie bolo pomerne nudných. Predsa len sa ale niečo málo našlo. Shawn Layden oznámil New Game+ mód pre tohtoročný hit – God of War. Ďalej sa oznámili remaky máp z prvých dvoch dielov CoD: Black Ops pre Black Ops 3. Dostanete ich, pokiaľ si predobjednáte CoD: Black Ops 4 pre PS4. Ak Black Ops 3 nevlastníte, momentálne je dostupné v rámci služby Playstation Plus. Počas prestávky opäť spomenuli aj odhalenia, ktoré predchádzali samotnej E3 – oznámenie Tetris Effect, nový trailer a dátum vydania (22. február 2019) Days Gone, ohlásenie hry Twin Mirror od Dontnod Entertainment a VR záležitostí Ghost Giant Beat Saber (Beat Saber je mimochodom veľmi úspešná VR hra od českého indie štúdia Hyperbolic Magnetism, ktoré založili dvaja Slováci).

Prestávka sa pomaly končí, ale ešte nám stihnú ukázať trailer na nové DLC pre Destiny 2, s podtitulom Forsaken. Fanúšikovia Destiny 2 z neho možno niečo pochopia, ja osobne som stratený. Ale vyzeralo to, že zabijú jednu z hlavných postáv príbehu. Destiny 2: Forsaken vychádza 4. septembra 2018.

Konečne sa vraciame späť na hlavné pódium, ktoré sa skutočne zmenilo. Bez akýchkoľvek rečí nasleduje prezentácia druhého veľmi očakávaného titulu – Ghost of Tsushima. Táto open-world akčná adventúra zasadená do časov mongolskej invázie v Japonsku vyzerá jednoducho úchvatne. Autori zo Sucker Punch Productions tvrdia, že video, ktoré nám ukázali, ani neobsahovalo nejaký hlavný príbehový quest, ale len jeden z mnohých bočných questov, ku ktorým sa hlavný hrdina môže pripliesť. Žiadny dátum vydania sme, bohužiaľ, ani v tomto prípade nedostali. Ale aspoň nám opäť ukázali pomerne masívny kus gameplayu. A, opakujem sa, úchvatnú grafiku, pri ktorej sa mi ani nechcelo veriť, že to celé beží na PS4 Pro.

Následne sme sa dočkali ohlásenia troch nových hier. Ako prvá prišla hra menom Control od Remedy Entertainment, tvorcov Maxa Payna, Alana Wakea a Quantum Break. Toto oznámenie bolo dôležité aj z toho hľadiska, že Remedy od čias Maxa Payna 2 (2003) nevydali hru na konzolu Playstation. Všetky ich hry boli exkluzívne pre Xbox. Až doteraz. O Control toho veľa nevieme, vyzerá ale pomerne podobne ako Quantum Breake, takže môžeme očakávať (aj z trailera očividné) hrátky s priestorom a možno aj časom.

Tá druhá bola možno ešte o niečo zaujímavejšia. Hlavne pre hráčov, čo hrali hororové adventúry už okolo roku 1998. Ide totiž o remake asi najlepšieho dielu Resident Evil – dvojky. Na túto hru sa skutočne veľmi teším a nebudem musieť ani extra dlho čakať, vychádza už 25. januára 2019.

Tretia novo predstavená hra už bola trochu podivnejšia. Ale tak, čo čakať od tvorcu Ricka a Mortyho? Hra sa volá Trover Saves the Universe a podľa trailera by to mala byť sci-fi skákačka. Samozrejme, s množstvom humoru, ktorý mi prišiel až príliš podobný práve Rickovi a Mortymu. Debutovať bude nielen na PS4, ale aj na PS VR. Dátum, bohužiaľ, nemáme.

Mám pocit, že trailer na Kingdom Hearts 3 vidím za posledných pár dní už minimálne pri piatej príležitosti. Asi to nie je úplne pravda, ale táto hra je prezentovaná naozaj všade. Aspoň nám tentoraz ponúkli iný trailer, pripomenuli, že pod Disneyho patria aj Piráti z Karibiku. Hra vychádza 29. januára 2019. A pri tejto príležitosti vyjde aj limitovaná edícia PS4 Pro a exkluzívne aj All-in-One balík všetkých doposiaľ vydaných Kingdom Hearts hier, remastrovaných pre PS4.

Nasleduje Death Stranding, nová hra Hidea Kojimu. A ako je Kojimovým zvykom, napriek už trojročnému marketingu o hre stále nevieme absolútne vôbec nič. Na E3 ukázali aj zábery priamo z hrania. Podľa nich to vyzerá, že to bude niečo ako sci-fi simulátor vynášania surovín na Tatranské chaty. Je to Kojima, vôbec by ma to neprekvapilo. Popravde, trochu mi začína dochádzať trpezlivosť. Tri roky, gameplay zábery a o hre vieme stále len to, že vyzerá dobre, hrá v nej Norman Reedus, Mads Mikkelsen a niečo s ňou má spoločné aj Guillermo del Toro. Nemám absolútne pochybnosti, že tá hra bude dobrá. Na to je Kojima príliš veľké meno. Ale už ma nebaví ten nedostatok informácií. Tu si asi jednoducho už len počkám, kým vyjde. Čož teda, ako poznám Kojimu, môže byť za rok alebo za päť…

Pred záverom konferencie nás čaká ešte jedno oznámenie. Tecmo Koei a Team Ninja slávili minulý rok pomerne slušný úspech vďaka Nioh. A vyzerá to, že sa rozhodli kovať železo, kým je horúce, pretože už teraz oznámili Nioh 2. Opäť o ňom nevieme nič, ale v tomto prípade potešilo aj potvrdenie, že je vo vývoji.

A blížime sa k samému záveru konferencie Sony. Čaká nás už len jedna hra, ale predpokladám, že práve na túto čakajú čitatelia tohto portálu najviac. Je to tak, Marvel’s Spider-Man od Insomniac Games sa nám predstavil v zhruba sedemminútovej ukážke z hrania jednej z príbehových misií. A vyzerá to úžasne! Skutočne, akýkoľvek fanúšik Spider-Mana a zároveň videohier musí byť z tejto ukážky nadšený. Súbojový systém je podobný batmanovským Arkham titulom, ale Spidey je omnoho aktívnejší a pružnejší, než bol Batman. Oproti minulému roku nám ukázali podstatne väčšie množstvo klasických záporákov a musím sa priznať, že som si niekoľkokrát spomenul na sledovanie animovaného seriálu Spider-Man z roku 1994. Ostáva už len čakať na vydanie, ktoré je ale bližšie, než by sa mohlo zdať. Počkáme si už len necelé tri mesiace, pretože Marvel’s Spider-Man vychádza 7. septembra 2018.

A týmto sa končí tlačová konferencia Sony. Až po prezentácii dodatočne oznámili hru Déraciné od From Software, ktorá bude exkluzívna pre PS VR a, ako inak, nevieme o nej vôbec nič.

Keďže už máme za sebou Microsft aj Sony, myslím že môžeme porovnávať. Obe firmy stavili na rozličný štýl konferencií. Microsoft si vybral kvantitu, kde počas zhruba 100 minút strieľal jeden trailer za druhým a bolo im jasné, že z toľkých hier si musí niečo vybrať úplne každý. Hlavný problém, ktorý podľa mňa mali, spočíval v tom, že väčšina skutočne zaujímavých prezentovaných hier bola multiplatformová. Svoje vlastné, exkluzívne tituly nemal Microsoft až také zaujímavé. Možno s výnimkou Forzy, ktorá skutočne patrí medzi absolútnu špičku. Keď si ale porovnáme napríklad Crackdown 3 či Gears 5 s hrami ako Last of Us Part 2 alebo Spider-Man, jednoznačne vidíme, kto má v tomto momentálne navrch. Microsoftu sa teda, podľa mňa, nepodarilo presvedčiť nových zákazníkov, že je lepšie investovať do Xbox One miesto PS4.

Sony na to išla opačne. Veľmi málo hier tretej strany a skutočne obsiahle ukážky zo štyroch vopred prezentovaných exkluzívnych titulov. Pokiaľ sa Sony snažilo dokázať, že PS4 má lepšie hry než Xbox, podľa mňa sa im to podarilo. Akoby chceli povedať: Nielen že si u nás zahráte všetky tie najlepšie hry z Xbox konferencie (ako Cyberpunk 2077, Devil May Cry 5, Dying Light 2 atď.), ale tu máte ešte aj tieto štyri chuťovky navyše. Kritiku by mala ale zožať aj Sony. Absolútne zbytočná prestávka a slabá réžia samotnej konferencie stavia v tomto smere na piedestál skôr Microsoft. Čo si myslíte vy, kto mal lepšiu prezentáciu? Ktoré hry vás najviac zaujali? Dajte nám vedieť na Facebooku alebo v komentároch!

Zaujal ťa tento článok? Staň sa fanúšikom našej facebookovej stránky a buď pravidelne informovaný o všetkých novinkách. A ak chceš nahliadnuť do zákulisia, sleduj nás na Instagrame.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Solve : *
50 ⁄ 25 =